چگونه نان سنگک را در مایکروفر گرم کنیم تا خشک نشود؟

چگونه نان سنگک را در مایکروفر گرم کنیم تا خشک نشود

فهرست مطالب

امروزه افراد به دلیل داشتن وقت کم و با وجود صف های طولانی در نانوایی ها وقت نمی کنند که هر روز در این صف ها بایستند و با مراجعه یکبار به نانوایی، نان یک هفته را تهیه می کنند. با این کار قطعا اگر نان ها در جایی مناسب نگه داری نشوند کپک زده و بیات می شوند.

برای جلوگیری از بیاتی نان می توان نان را در فریزر نگهداری کرد اما خب نان گرمی و تازگی خود را از دست می دهد و لذت نان در تازگی و گرم بودن آن می باشد. 

نان سنگک از نان های سنتی و پرطرفدار در بین سایر نان ها می باشد که بیشتر افراد آن را به دیگر نان ها ترجیح می دهند، نان سنگک به دلیل کالری کمتر و خمیرش هضم ساده ای دارد و این از اصلی ترین علت ها در مصرف نان سنگک است.

برای نگهداری این نان در طولانی مدت می توانید آن را در فریزر قرار دهید. زمانی که نان در فریزر قرار می گیرد بعد از ساعت ها یخ می بندد و سفت می شود برای اینکه نان به حالت عادی خود برگردد باید مجددا گرم شود.

روش های زیادی برای گرم کردن نان سنگک وجود دارد یکی از روش های معقول و مناسب گرم کردن نان، استفاده از مایکروفر است. مایکروفر یک دستگاهی است که کار مختلفی انجام می دهد و یکی از کار های اصلی آن گرم کردن غذا و نان است.

ممکن است، اکثر مصرف کنندگان هنگام گرم کردن نان خود در مایکروفر شاهد خشک شدن آن شوند زمانی که نان خشک شود مصرف آن کمی دشوار است و این مسئله ای است که به آن خواهیم پرداخت که چگونه می توانیم نان را در مایکروفر گرم کنیم که خشک نشود.

برای پخت نان سنگک در منزل به آسانی می توانید در بخش مقالات سایت ما به مقاله طرز تهیه نان سنگک خانگی رجوع کنید و همچنین در این بخش می توانید مقاله مربوط به طرز نگه داری نان سنگک را هم مطالعه فرمایید.

روش های گرم کردن نان سنگک در مایکروفر بدون خشک شدن

روش های گرم کردن نان سنگک در مایکروفر بدون خشک شدن

ممکن است فکر کنید که دوباره گرم کردن منجر به خشکی و ترد شدن نان سنگک شما می شود اما، در واقع این مسئله به نحوه ای که شما نان را در مایکروفر قرار می دهید مربوط می شود. عوامل مختلفی در گرم کردن نان سنگک وجود دارد که ما در زیر به عوامل اصلی و ترفند های آن می پردازیم.

-حداقل زمان گرم کردن نان سنگک در مایکروفر

سعی کنید از یک روش سریع و کوتاه برای گرم کردن نان سنگک استفاده کنید. بعد از خروج نان از فریزر اجازه دهید تا یخ آن کمی آب شود و از حالت سفتی خارج شود سپس آن را حداکثر به مدت یک دقیقه در مایکروفر گرم کنید.

این مدت برای اینکه نان سنگک خشک و بیات نشود کافی است و حتما دقت کنید تا بیشتر از یک دقیقه نان داخل مایکروفر نباشد.

البته این مسئله برای تمامی مایکروفر ها صدق نمی کند. برای اینکه بتوانید در مایکروفر خود به نتیجه مطلوب برسید بهتر است آژمون خطا انجام دهید.

منظور از آزمون خطا یعنی نان را در بازه های زمانی از 10 ثانیه تا 1 دقیقه در مایکروفر گرم کنیم و امتحان کنیم که تا چه زمانی سنگک به خوبی گرم شده و خشک نمی شود.

ممکن است در برخی مایکروفر ها نان سنگک در مدت 40 ثانیه به خوبی گرم شود و خشک نشود و یا ممکن است در برخی دیگر در چهل ثانیه خشک شود و که این مسئله به مدل مایکروفر شما بستگی دارد.

-استفاده از ظروف مناسب در گرم کردن نان سنگک

استفاده از ظروف خاص می تواند در خشکی نان سنگک شما تسریع بخشد برای مثال ظروف یا فویل آلومینیومی گرمای بسیاری را در محیط مایکروفر یا مایکروویو ایجاد می کند و در صورت قرار دادن نان سنگک در این ظروف نان شما را خشک می کند و می سوزاند.

همچنین ظروف آلومینیومی منجر به جرقه در مایکروفر شده و این جرقه باعث حریق و آتش سوزی مایکروفر می شود.

-نان سنگک را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید

نان سنگک را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید

با تقسیم نان سنگک به قسمت های مختلف گرما به میزان مناسبی در نان پخش می شود و امکان اینکه نان سنگک شما خشک و بیات بشود تقریبا به صفر می رسد.

همچنین برای اطلاعات بیشتر راجع به خواص نان سنگک می توانید به بخش وبلاگ در سایت تبریز پخت مراجعه کنید.

-به میزان احتیاج سنگک را گرم کنید

از قرار دادن نان سنگک زیاد در مایکروفر جلوگیری کنید زیرا زمانی که شما سنگک های زیادی را درون مایکروفر می گذارید باید زمان بیشتری را صبر کنید تا سنگک های شما گرم شود و در این میان ممکن است برخی سنگک ها خشک و بیات شود و برخی دیگر به خوبی گرم نشود.

اگر سنگک زیادی را در مایکروفر گرم کردید و نگران خشک شدن آنها هستید می توانید سنگک های گرم شده را در ظروف درب دار یا کیسه های پلاستیکی که هوا به هیچ وجه داخل آنها نمی شود قرار دهید و از خشکی و بیاتی آنها جلوگیری کنید.

زیرا زمانی که نان را از مایکروفر خارج می کنید تا زمان کوتاه اگر مصرف نشود به سرعت خشک می شود و دیگر قابل مصرف نمی شود.

-نظارت در حین گرم کردن نان سنگک

نظارت در حین گرم کردن نان سنگک

زمانی که سنگک را در مایکروفر قرار می دهید فرآیند پخت را دنبال کنید. زمانی که شما در فرآیند گرم کردن احساس کردید که نان می خواهد خشک شود می توانید عملیات گرم کردن را متوقف کنید.

جمع بندی

جمع بندی

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که فرصت ایستادن در صف های طولانی نانوایی سنگک را نداشته باشید و در یکبار صف، نان سنگک یک هفته ای خود را تهیه کنید.

قطعا این دغدغه را خواهید داشت که چگونه از نان های خود نگهداری کنید. بهترین روش برای نگهداری نان سنگک در طولانی مدت قرار دادن آنها در فریزر است. اما زمانی که سنگک را از فریزر خارج کنید تازگی و گرم بودن اولیه خود را نخواهد داشت.

برای اینکه سنگک گرم شود و تقریبا به تازگی اولیه خود برگردد می توانید از مایکروفر استفاده کنید. مایکروفر که در گرم کردن نان و غذا کاربرد دارد می تواند بهترین گزینه باشد. اما در نحوه و دمای گرم کردن آن دقت نکنید سنگک خشک می شود و یا می سوزد.

برای اینکه این مشکل رخ ندهد شما باید مواردی رو رعایت کنید از جمله اینکه با آزمون و خطا دمای مطلوب مایکروفر را برای گرم کردن سنگک به دست آورید و یا از ظروفی که دمایی بیشتری را جذب می کند استفاده نکنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نان سنگک و مخترع نان سنگک می توانیدبه قسمت وبلاگ مراجعه کنید و مقاله تاریخچه نان سنگک را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا