درآمد نانوایی سنگک | درامد سنگک پزی

درآمد نانوایی سنگک | درامد سنگک پزی

فهرست مطالب

نان سنگک یکی از تاریخی ترین نان های کشور ایران است و سالیان زیادی است که نه تنها در میان مردم ایران بلکه در اکثر نقاط جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. نان سنگک از دسته نان هایی است که هضم آن برای معده راحت است و پزشکان آن را در استفاده وعده های غذایی به جای سایر نان ها توصیه می کنند.

سنگک ویژگی های بی نظیری دارد و همچنین سرشار از ویتامین است و افرادی که قصد رژیم در تغذیه خود را دارند می توانند از سنگک به عنوان یک گزینه مناسب استفاده کنند. تاریخچه نان سنگک به سالیان دراز گذشته بر می گردد شما می توانید در مقاله تاریخچه سنگک در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امروزه در این زمان شاهدیم خیلی از افراد نمی توانند برخی از نان های مصرفی که در سطح شهر پخت می شوند را به راحتی استفاده کنند منظور از استفاده یعنی هضم آنها سخت است و یا نگه داری طولانی مدت آنها منجر به غیرقابل استفاده شدن آنها می شود.

بنابراین افزایش سنگک پزی ها در شهر ها تقریبا امری مهم است و همچنین هزینه نان سنگک برای مصرف کننده نسبت به سایر نان ها کم می باشد. خب اگر شما از آن دسته افرادی می باشید که قصد احداث یک نانوایی سنگک را دارید انتخاب درستی را کردید.

قبل از اینکه شما بخواهید در این صنف شروع به فعالیت کنید قطعا اصلی ترین دغدغه شما درآمد نانوایی سنگک است ما در این مقاله قصد داریم به این بحث بپردازیم و شما را بیشتر با این کار آشنا کنیم.

برای کسب اطلاعات بهتر درباره نحوه درآمد نانوایی سنگک و همچینین اطلاع از شروع یک سنگک پزی می توانید با ما در تبریز پخت در ارتباط باشید.

معیار های درآمد نانوایی سنگک

معیار های درآمد نانوایی سنگک

برای تعیین درآمد نانوایی سنگکی معیار های زیادی وجود دارد، در زیر به این معیار های مهم می پردازیم آنها را برای شما شرح می دهیم پس با ما باشید.

چرا نانوایی نان سنگک؟

در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم نان سنگک به دلیل خواص زیادش از محبوب ترین نان ها است و در نتیجه سودی که از نان سنگک برای نانوایان حاصل می شود بیشتر از سایر نان ها می باشد. همچنین در صورت ارائه نان باکیفیت مشتریان شما نیز افزایش خواهد یافت.

میزان پخت نان سنگک چه قدر است؟

در تعیین میزان پخت نان سنگک چند مسئله دخیل است. اول اینکه به منطقه و تراکم جمعیتی یک مکان بستگی دارد ممکن است در یک منطقه جمعیت آنقدری زیاد باشد که نانوا مجبور باشد خمیر را در بیش از چند دوره آماده کند. میزان آماده سازی خمیر یک نانوایی سنگک معمولی به طور میانگین تقریبا 5 الی 7 کیسه آرد را در صبح تا ظهر مصرف می کند.

همچنین باید قبل از احداث سنگک پزی به این مسئله هم توجه شود در مکانی که می خواهیم شروع به کسب و کار کنیم با سایر نانوایان فاصله مان چه قدر است.

با بررسی این فرآیند ها و با رعایت کیفیت پخت سنگک و همچنین مشتری مداری می توان درآمد سنگک پزی را افزایش داد و سود خوبی به دست آورد.

دستمزد کارگران سنگک پزی چه میزان است؟

دستمزد کارگران سنگک پزی چه میزان است؟

نه تنها در نانوایی های سایر نان ها در خود نانوایی های سنگک هم شاطر بیشتر از دیگر کارگران مزد می گیرد. در زمان های گذشته کارکنان یک سنگک پزی 3 نفر بود اما امروزه تعداد کارگران کاهش یافته و این میزان به 2 نفر و حتی به یک نفر رسیده است.

اگر ما یک نانوایی سنگکی دو نفری را در نظر بگیریم یک نفر شاطر است و نفر دیگری وردست آن است شاطر وظیفه دارد تا خمیر را درون تنور قرار دهد و وردست وظیفه دارد نان را از تنور خارج کرده و در اختیار مشتری قرار دهد.

در آماده سازی خمیر هم معمولا وردست نقش دارد و از این حیث ممکن است در نهایت درآمد حاصل به صورت برابر میانشان تقسیم شود.

چه مکانی برای راه اندازی سنگک پزی بهتر است؟

نانوایی سنگکی چون از دسته نانوایی های شلوغ است بهتر است در داخل کوچه ها و یا خیابان های فرعی قرار بگیرند تا منجر به ترافیک نشوند. شاید این مسئله ذهن شما را درگیر کند که ممکن است با این کار دیده نشوید ولی در واقع بعد از شناخته شدن در میان بومی های مکان به مرور مشتری های زیادی جذب خواهند شد.

هزینه های راه اندازی سنگک پزی

هزینه های راه اندازی سنگک پزی چه قدر است؟

در زیر به برآورد هزینه هایی که در احداث یک نانوایی سنگکی دخیل دارند و درآمد نانوایی سنگک از آنها مشخص می شود، اشاره می کنیم :

هزینه دستمزد کارگران سنگک پزی :

هزینه دستمزد کارگران در یک نانوایی سنگک با یکدیگر برابر نیست در زیر برای یک نانوایی سنگکی که 3 کارگر دارد به طور حدودی به دستمزدشان می پردازیم: 

1.شاطر : شاطر که معمولا کار اصلی و سخت سنگک پزی بر عهده اوست بیشتر از سایر کارگران حقوق می گیرد. دستمزد ماهیانه شاطر سنگکی در یک سنگکی معمولی چیزی حدود 6 الی 10 میلیون است و این هزینه نسبت میزان پخت در ماه متغیر است.

2.وردست : کار وردست بررسی شرایط پخت نان سنگک در تنور و خارج کردن آن و تحویل به مشتری است. دستمز ماهیانه برای وردست یک نانوایی سنگک معمولی هم حدود 4 الی 6 میلیون است.

3.خمیرگیر : فردی که به عنوان خمیرگیر در سنگکی فعالیت می کند تنها وظیفه آماده سازی خمیر را بر عهده دارد و دستمزد آن به صورت روزمزد حساب می شود و این روزمزد معمولا در حدود 80 الی 150 هزار تومان می باشد.

البته باید صاحب سنگک پزی خود با برآورد درآمد نانوایی سنگک، دستمزد خودش را تعیین کند در واقع سود اصلی از این کار را صاحبان سنگک پزی می برند.

تعداد کارگران یک سنگک پزی :

بسته به میزان پخت نان و همچنین بسته به مکان و تجهیزات تعداد کارگران تعیین می شود. اگر تجهیزات شما کاملا ماشینی باشد ممکن است به 1 یا 2 نفر نیاز داشته باشید، در غیر اینصورت بسته به دلایلی که در بالا گفته شد تعداد کارگران نانوایی نان سنگک تعیین می شود.

هزینه تجهیزات نانوایی سنگک :

امروزه به دلیل افزایش تجهیزات ماشینی دیگر خیلی از افراد به سمت تجهیزات سنتی نمی روند تا هزینه های خود را بهینه ببخشند و نیروی انسانی کمتر به زحمت بیفتند. برای تهیه این تجهیزات شما باید حدود 150 الی 250 میلیون هزینه در نظر بگیرد. 

و اگر بخواهید هزینه کمتری را در تهیه تجهیزات نانوایی نان سنگک صرف کنید می توانید دست دوم این تجهیزات را تهیه کنید.

تبریز پخت یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید تجهیزات نان سنگک می باشد، برای اطلاع از قیمت تجهیزات نانوایی نان سنگک می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و همچنین برای افزایش آگاهی خود در این زمینه می توانید به مقاله ای با عنوان تجهیزات نانوایی سنگک در بخش وبلاگ این سایت مراجعه کنید.

علاوه بر این در سایت تبریز پخت شما می توانید درباره بهترین دستگاه پخت نان سنگک دست دوم و قیمت آنها مطالعه کنید البته همچنین مسائلی در درآمد نانوایی سنگک نیز تاثیر به سزایی دارد.

هزینه قبوض نانوایی سنگکی :

به طور متوسط اگر برآورد کنیم، ممکن است هزینه گاز یک سنگک پزی حدود 1 الی 5 میلیون محاسبه شود اگر شما قصد راه اندازی یک نانوایی سنگکی آزادپز را دارید هزینه قبوض برای شما واقعا زیاد خواهد بود و برای افزایش درآمد نانوایی سنگک شما مجبور خواهید شد تا قیمت هر قرص نان را بیافزاید.

اما اگر به صورت یک سنگک پزی دولتی فعالیت کنید با یارانه های دولتی که به نانوایی سنگک شما تعلق می گیرد این هزینه ها به نحو بسیار خوبی کاهش خواهند یافت.

برخی سوالات متداول که ممکن است برایتان رخ دهد

برخی سوالات متداول در نانوایی سنگک

جدای از مسئله درآمد نانوایی سنگک ممکن است در ذهن شما برخی سوالایت رخ دهد که می توانید با رسیدن به پاسخ آنها در مدیریت هزینه های خود کمک کنید و همچنین معیاری را از روند کار در دست داشته باشید.

هر کیسه آرد چند عدد نان سنگک می دهد؟

اولین سوالی که بعد از تعیین درآمد نانوایی سنگک و تجهیزات آن ممکن است برای شما رخ دهد این است که هر کیسه آرد چند عدد نان سنگک می دهد. از آنجایی که هر آرد نان سنگک معمولا 40 کیلوگرم است معمولا به ازای  این حجم آرد حدود 200 قرص نان سنگک می توان خروجی داشت.

هر نان سنگک چند گرم است؟

بعد از سوال قبلی ممکن است شما بخواهید بدانید که وزن هر نان سنگک چند گرم است، وزن هر نان سنگک پخته شده معمولا در حدود 130 گرم است و باز این وزن بر اساس اندازه ی سنگک شما می تواند متغیر باشد.

درآمد ماهیانه نانوایی سنگک چه قدر است؟

درآمد ماهیانه نانوایی سنگک بر اساس چند مورد محاسبه و تعیین می شود. این موارد را می توان میزان خرید آرد در ماهیانه، نان های پخته شده در روز، دستمزد و تاسیسات و سایر موارد دانست که درآمد ماهیانه نانوایی سنگک توسط این موارد مشخص می شود.

1 دیدگاه دربارهٔ «درآمد نانوایی سنگک | درامد سنگک پزی»

  1. فيروز پورنظری

    سلام وقت بخیر من اگر بخوام یک نانوایی سنگکی راه اندازی کنم لطفا به راهنمایی نیاز دارم جایی که در نظر دارم شهر سرعین، روستای توریستی، گردشگری روستای آلوارس هست هیچ نانوایی سنگکی نداره تحقیق کردم 90درصد راضی هستن لطفا خواهشن کمک کنید خیلی علاقه زیادی به این شغل دارم خودم کار کردم. ❤️🙏

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا