تجهیزات نانوایی سنگک

تجهیزات نانوایی سنگک سنتی

فهرست مطالب

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد راه اندازی یک نانوایی سنگک را دارید قطعا می دانید که برای آغاز یک سنگکی باید مکان و تجهیزاتی را بدین منظور خریداری و تهیه کنید. 

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی تجهیزات مختلفی در زمینه نانوایی نان سنگک به وجود آمدند این تجهیزات عبارتند از دستگاه پخت سنگک، صفحات چدنی، مشعل و سایر لوازم جانبی که معمولا در روی خود دستگاه پخت قرار می گیرند.

ممکن است تمامی تجهیزات نانوایی سنگک مورد نیاز نباشند اما برای اینکه بخواهید کار های شما در طول فرآیند پخت به آسانی پیش رود باید این تجهیزات را تهیه و آماده در محل نانوایی قرار دهید.

در قدیم افراد تجهیزات را خود به وجود می آوردند و با استفاده از تجهیزات دست ساز خود فرآیند پخت سنگک را پیش می بردند اما این تجهیزات معایبی را داشتند این معایب از جمله از نظر بهداشتی، سرعت و نحوه پخت آن هستند.

تجهیزاتی که امروزه در عرصه نانوایی نان سنگک به وجود آمدند کار را خیلی آسان نمودند و سرعت خدمات رسانی را افزایش دادند و حتی کار های سنگین نیروی انسانی را سبک ساختند در ادامه به انواع این تجهیزات نانوایی سنگک می پردازیم آنها را بیشتر برای شما شرح می دهیم.

برای دیدن تصاویر و اطلاعات مربوط تجهیزات نانوایی نان سنگک می توانید به سایت شرکت تبریز پخت مراجعه کنید و همچنین از قیمت این تجهیزات مطلع شوید.

انواع تجهیزات نانوایی سنگک

انواع تجهیزات لازم برای نانوایی سنگک

همانطور که در مقدمه گفتیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش علم برای سهولت در انجام امورات تجهیزاتی تولید می شوند در نانوایی سنگک هم تجهیزاتی بدین منظور تولید شدند که نه تنها کار نانوا را آسان نموده بلکه سرعت خدمات رسانی به مشتریان را افزایش داده است.

لازم است نانوایان قبل از آغاز کسب و کار در زمینه نانوایی نان سنگک با این تجهیزات و کار آنها آشنا و آگاه شوند.

دستگاه پخت نان سنگک

از مهمترین و اصلی ترین مرحله در تهیه تجهیزات نانوایی سنگک خریداری یک دستگاه پخت نان سنگک است. این یک نوع از پرکاربردترین تجهیزات است، چرا که فرآیند پخته شدن نان سنگک در آن شکل می گیرد و همچنین از مهمترین مزیت های این دستگاه ها خروجی نان با پخت و اندازه یکسان است.

البته امروزه نانوایی هایی وجود دارند که به صورت سنتی مراحل پخت سنگک را طی می کنند اما با وجود این دستگاه دیگر نیازی به ساخت تنور سنتی نمی باشد.

این دستگاه خود در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود برای مثال یک نوع از آن دستگاه پخت نان سنگک اتوماتیک است. در این دستگاه مراحل قرار دادن خمیر سنگک داخل تنور توسط خود دستگاه صورت می گیرد و نانوا فقط وظیفه رسیدگی به مراحل کاری دستگاه و همچنین خارج کردن نان را برعهده دارد.

همچنین تنظیمات اولیه از جمله تنظیم دما و حرارت توسط نانوا به دستگاه پخت نان سنگک تعریف می شود و باقی مراحل را خود دستگاه پیش می برد. این دستگاه ها همچنین باعث می شوند تا نان سنگک به صورت کامل پخته شود.

در روش های پخت نان سنگک سنتی این اتفاق رخ می داد که قسمتی از نان به طور کامل پخته نشود و یا قسمت دیگر آن بسوزد اما رخ دادن این اتفاقات در این دستگاه ها تقریبا به صفر رسیده است.

انواع دیگری از این دستگاه ها همچون دستگاه نان سنگک ریگی، دستگاه سنگک تونلی (ریلی) و …  وجود دارد که می توانید با مراجعه به سایت تبریز پخت با آنها آشنا شوید و همچنین اقدام به خریداری بکنید.

مشعل نانوایی نان سنگک

از تجهیزات نانوایی سنگک مشعل

در بالا با دستگاه پخت نان سنگک آشنا شدیم که تقریبا تمامی تجهیزات نانوایی سنگک را در خود داشت اما حال به تجهیزات دیگر می پردازیم که جدای از این دستگاه ها است یکی از مهم ترین این تجهیزات که کاربرد بسیاری در پخت نان سنگک دارد مشعل نانوایی نان سنگک است.

مشعل نانوایی نان سنگک وظیفه دارد تا حرارت را به درون تنور منتقل کند. در مشعل های نانوایی سنتی تنظیم قدرت حرارت و تغییر جهت آن سخت بود اما در مشعل های نانوایی صنعتی که امروزه تولید شدند نانوا قادر است دمای شعله و حرارت مشعل را تنظیم کرده و حتی جهت انتقال حرارت را درون تنور بچرخاند.

یکی از ویژگی کاربردی و مفید مشعل نانوایی سنگک استفاده از سوخت پاک می باشد که این مسئله باعث می شود تا تولید ذرات آلاینده به کمترین حد ممکن برسد و حتی امنیت نانوا را از بابت سوختن دست افزایش می دهد.

در سایت تبریز پخت با مراجعه به بخش تجهیزات جانبی نانوایی نان سنگک و انتخاب گزینه مشعل نانوایی سنگک می توانید درباره این وسیله اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید و همچنین با نحوه تهیه و قیمت آن آشنا شوید.

پاتیل خمیر سنگک

پاتیل خمیر نان سنگک

پاتیل خمیر یا مخزن خمیر از تجهیزاتی است که در آن آرد و آب ترکیب می شوند تا خمیر سنگک به دست آید. پاتیل خمیر در ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید می شود و معیار طراحی آنها بر اساس مقدار مصرفی نانوایان می باشد.

پاتیل خمیر این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از همزن تعبیه شده در روی آن بتوانید خمیر نان سنگک را در سریع ترین زمان آماده کنید و همچنین خمیر را در داخل آن نگهداری کنید.

پاتیل خمیر سنگک در واقع همان خمیرگیر نان سنگک می باشد و گاهی اوقات به این وسیله تغار خمیر هم می گویند.

برای مطالعه بیشتر راجع به پاتیل خمیر نان سنگک می توانید به سایت تبریز پخت مراجعه کنید و همچنین از این طریق اقدام تهیه پاتیل خمیر بکنید.

کمپرسور باد نان سنگک

از تجهیزات نانوایی سنگک کمپرسور بادی

یکی از پرکاربردترین تجهیزات نانوایی نان سنگک را می توان کمپرسور باد نان سنگک دانست. این دستگاه هوا را فشرده کرده و آن را با فشار بالا به تجهیزاتی که با فشار و باد هوا کار می کنند می رساند.

شرکت تبریز پخت از اولین شرکت هایی می باشد که کمپرسور باد نان سنگک را با بهترین متریال و کیفیت تولید می کند. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در مورد کمپرسور نان سنگک می توانید با مشاوران تبریز پخت در ارتباط باشید.

توری سرد کن نان سنگک

توری سرد کن یا میز سرد کن از تجهیزات اساسی و مهم در نانوایی نان سنگک است شکل این وسیله به صورت شبکه ای بوده و از جنس های مختلفی تولید می شود. این وسیله به مشتریان کمک می کند تا به راحتی نان سنگک خود را سرد کرده و سنگ های روی آن را جدا کنند.

ابعاد این وسیله بر اساس نیاز نانوایان تعیین می شود و معمولا جنس این وسیله از استیل و یا آلومینیوم است.

در سایت تبریز پخت و بخش تجهیزات جانبی نان سنگک درباره توری سرد کن سنگک توضیحاتی داده شده و شما به راحتی می توانید با مراجعه به این قسمت اطلاعات بیشتری را کسب کنید و حتی این وسیله را خریداری کنید.
همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نان سنگک، مقاله تاریخچه نان سنگک را مطالعه کنید.

دلیل گسترش تجهیزات صنعتی نان سنگک نسبت به تجهیزات سنتی

تجهیزات نانوایی سنگک صنعتی

در گذشته افراد تجهیزات نانوایی سنگک را به صورت دستی تولید و استفاده می کردند. تجهیزات آن زمان محدود بودند و کار با آنها زمان بر و انرژی بر بود. همچنین نان هایی که با این تجهیزات پخته می شوند یک اندازه نیستند و ممکن است قسمتی از نان پخته شده و یا بسوزد.

این تجهیزات چون با مواد موجود تولید می شوند از لحاظ بهداشتی کمی عقب اند و این مسئله ممکن است منجر شود مشتریان کمی به سمت شما بیایند.

پختن نان سنگک با این تجهیزات زمان خیلی زیادی می برند زیرا نیروی انسانی دخالت بیشتری در آن دارند و همین کار باعث می شود تا انرژی زیادی صرف شود.

اما با تولید تجهیزات نانوایی سنگک صنعتی کار برای نانوا ساده شده که زحمت و زمان کمتری را می گیرد و همچنین این تجهیزات در کیفیت پخت نان سنگک تاثیر گذاشته است.

تجهیزات نانوایی سنگک صعتی فقط در کشور ایران تولید می شوند و تقریبا هیچ کارخانه و یا کارگاهی در خارج از کشور در این زمینه فعالیت نمی کند. شرکت تبریز پخت یکی از شرکت های فعال در تولید تجهیزات نانوایی نان سنگک است که با استفاده از متریال و استاندارد های تعریف شده پیش می رود.

برای مشاهده و اطلاعات بیشتر راجب تجهیزات نانوایی نان سنگک شرکت تبریز پخت می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا