آیا نان سنگک چاق می کند؟

آیا نان سنگک چاق می کند؟

فهرست مطالب

نان از جمله مواد غذایی می باشد که می توان در سفره های تمام مردم دنیا آن را مشاهده نمود. نان یک خوراکی مقوی است که علاوه بر کمک به تامین مواد مورد نیاز بدن می تواند در برخی موارد تاثیر منفی در دستگاه گوارش بدن داشته باشد و همچنین در تامین مواد مورد نیاز بدن ضعیف عمل کرده و مهم تر از آن باعث چاقی در افراد مصرف کننده بشود.

امروزه نان های متعددی در سفره های ما وجود دارد. علی الخصوص، با تغییر سبک تغذیه مردم که نان هایی همچون نان های رژیمی بیشتر در سبد خرید امروزی به چشم می خورد. در میان نان های سنتی همچون بربری، سنگک و لواش ممکن است دغدغه این مسئله را داشته باشید که کدام نان باعث چاق شدن می شود و آیا سنگک چاق می کند و یا سایر نان های دیگر برای لاغری مناسب می باشند.

ما در این مقاله بررسی می کنیم که آیا سنگک چاق می کند و این نان حاوی چه چیز هایی است. در کنار بررسی موارد اینچنین، همزمان بررسی خواهیم کرد که خواص نان سنگک برای لاغری چیست و چرا اکثر پزشکان تغذیه آن را برای افراد توصیه می کنند و چه علت هایی در تهیه نان سنگک برای رژیم غذایی می تواند موثر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نان سنگک و موارد مرتبط به این نان می توانید به بخش وبلاگ وب سایت شرکت تبریز پخت مراجعه نمایید و همچنین اگر نانوا هستید و قصد راه اندازی نانوایی سنگکی را دارید می توانید از دستگاه های نان سنگک این شرکت هم به صورت آنلاین دیدن کرده و تهیه نمایید.

بهترین نان برای لاغری

بهترین نان برای لاغری چیست؟

در سطح شهر های کشور عزیزمان نانوایی های زیادی وجود دارند. اکثریت این نانوایی ها مربوط به نان لواش می باشد و بخش های عمده ای هم به نان بربری، سنگک و همچنین نان های فانتزی تعلق دارد. اما این سوال که بهترین نان برای لاغری چیست ممکن است برخی را به فکر وا دارد.

با اینکه نانوایی های زیادی وجود دارد اما ممکن است نوع آرد و نحوه پخت آنها متفاوت باشد. برای مثال طرز پخت در نان بربری در اکثر جا ها یکسان می باشد ولی اگر آردی که استفاده می شود آرد مناسبی نباشد ممکن است باعث شود تا نان با حالت خمیری از تنور خارج شود و این مسئله خود می تواند منجر به چاقی در افراد شود.

نان های فانتزی زیادی امروزه به وجود آمدند که از غلات متفاوت تهیه شده اند و می توانند برای لاغری افراد مفید باشند اما همین نان ها علاوه بر اینکه با آرد آزاد پز پخته می شوند به قیمت های زیادی هم به فروش می رسند.

نان سنگک در میان تمامی نان ها علاوه بر اینکه بهترین نان برای لاغری می باشد از جمله نان های سنتی کشورمان نیز محسوب می شود که علاوه بر خواص زیاد قیمت پایین تری را هم نسبت به نان های رژیمی دارد.

سنگک یک نان کم کالری و کم چرب است که علاوه بر استفاده متعادل برای رژیم های لاغری هضم آسان تری هم دارد و از جمله نان هایی می باشد که برای معده آنچنان سنگینی نداشته و هنگام خوردن منجر به اذیت در هضم آن نمی شود.

پس جواب سوال شما که آیا سنگک چاق می کند جوابش نه می باشد، چرا؟ به دلایلی که در بالا گفتیم و همچنین قرار است به خواصی از این نان برای لاغری را نیز در ادامه بپردازیم و به طور کاملی آنها را برایتان بازگو کنیم.

امروزه که صف های نانوایی طولانی شده و اکثرا افراد شاغل می باشند، برای اینکه از هر روز ایستادن در صف خود جلوگیری کنند در هر بار تعداد زیادی نان تهیه می کنند و در فریزر نگهداری می کنند برای اینکه با نحوه آشنایی گرم کردن سنگک آشنا شوید می توانید به مقاله چگونه نان سنگک را در مایکروفر گرم کنیم در وبلاگ تبریز پخت مراجعه کنید.

خواص نان سنگک برای لاغری چیست؟

نان سنگک حاوی فیبر بسیار می باشد که باعث می شود احساس گرسنگی به مدت طولانی تری حس نشود و از اضافه خوری زیاد در طول روز جلوگیری می کند. این نان اگر در دوران رژیم برای لاغری بطور متعادلی مصرف بشود، یک گزینه مفید و مناسبی می تواند برای جایگزینی آن به جای سایر نان ها باشد.

این نان حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی از جمله منیزیم و آهن بوده که به منظور حفظ سلامتی بدن بسیار اساسی و لازم هستند.همچنین سنگک سرشار از پروتئین ها می باشد که به احساس سیری کمک می کند. پروتئین جذب و هضم طولانی مدت در قیاس با سایر مواد همچون چربی و کربوهیدرات ها را دارد که همین دلیل منجر می شود در فرد سیر بودن حس شود.

نان سنگک نسبت به سایر نان های دیگر از کالری کمتری برخوردار است، این مسئله به افرادی که در حال رژیم لاغری به سر می برند کمک می کند تا کالری مصرفی خود را کنترل نمایند و وزن خود را کاهش دهند. مصرف سنگک بجای نان سفید به کاهش قند خون و همچنین به پیشگیری بیماری های که با قند خون مرتبط هستند کمک شایانی می کند.

در حالت کلی به منظور بهره مندی از خواص نان سنگک برای لاغری ضروری است آن را به صورت متعادل و کنار یک رژیم غذایی متنوع مصرف نمایید. برای بهره مندی از لذت و خواص بیشتر می توانید از سنگک خشخاشی(کنجدی) نیز استفاده کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نان سنگک خشخاشی می توانید به صفحه این مقاله در شرکت تبریز پخت سر بزنید.

خواص نان سنگک در بدنسازی چیست؟

خواص نان سنگک در بدنسازی چیست؟

معمولا ورزشکاران بدنسازی برای مصرف روزانه خود از نان تهیه شده از آرد جو دوسر مصرف می کنند. اما شاید نگرانی هایی درباره مصرف سایر نان ها برای ورزشکاران پیش بیاید. آیا نان سنگک چاق می کند؟ در میان نان های عادی سنگک می تواند بهترین گزینه برای ورزشکاران برای صبحانه باشد. چرا که منبع غنی فیبر بوده و همچنین سرشار از ویتامین ها و پروتئین های فراوان است.

اما خواص نان سنگک در بدنسازی چیست؟ آیا سنگک چاق می کند؟ در واقع منظور ما از نان سنگک، سنگک سبوس دار می باشد چرا؟ علاوه بر اینکه خود نان سنگک پر از مواد معدنی و ویتامین زیاد است، نان سنگک سبوس دار نیز شامل کربوهیدرات های پیچیده ای می باشد که به آهستگی هضم می شوند و انرژی پایدار و مطلوبی را جهت تمریناتی سنگین و طولانی فراهم می آورد.

خاصیت دیگر نان سنگک سرشار بودن آن از فیبر می باشد چرا که به هضم سریعتر غذا کمک کرده و به بهبود سلامت گوارش کمک زیادی می کند. فیبر به کاهش جذب کالری کمک کرده و به مدیریت وزن بدنسازان و ورزشکاران رشته تناسب اندام تاثیر مثبتی می گذارد.

نحوه مصرف نان سنگک برای جلوگیری از چاقی؟

ممکن است بعضی افراد که در شرف چاقی هستند و قصد لاغر کردن دارند این سوال در ذهن آنها به وجود بیاید که آیا نان سنگک چاق می کند و یا از چه نوع نان سنگک و با چه چیزهایی از این نان مصرف نمایند بدین منظور باید 4 نکته مهم رعایت شود، این چهار نقطه عبارتند از:

  • نان سنگکی که تهیه می شود باید تهیه شده با آرد کامل و سبوس دار باشد، چرا که حاوی فیبر فراوانی نسبت به آرد سفید می باشد.
  • اندازه مصرفی سنگک را محدود نمایید زیرا که در رژیم لاغری نیز توصیه شده که روزانه حداکثر بایستی 200 گرم نان سنگک مصرف شود.
  • ترجیحا به عنوان پیش غذا یا میان وعده از این نان استفاده شود. برای جلوگیری از کالری اضافی توصیه می شود نان سنگک را با سبزیجات، سالاد و یا ماست مصرف شود.
  • برای بهره مندی از خاصیت نان سنگک برای لاغری توصیه می شود آن را با غذاهای کم کالری مانند انواع سوپ و سالاد مصرف کنید

آیا نان سنگک چاق می کند؟

آیا نان سنگک چاق می کند؟

نان سنگک که از دسته نان های سنتی ما ایرانیان می باشد چون از فیبر زیادی تشکیل شده در دراز مدت احساس سیری را در فرد حفظ می کند و فرد را از اضافه خوری بازمیدارد. این نان با ترکیب با سبوس و سایر غلات نه تنها از چاق شدن فرد جلوگیری می کند بلکه در رژیم لاغری فرد نیز موثر است.

این نان با ترکیب سبوس به یک گزینه مناسب برای ورزشکاران و بدنسازان تبدیل می شود و آنها می توانند بدون هیچ دغدغه ای این نان را مصرف کنند زیرا شامل کربوهیدرات پیچیده می باشد و به علت هضم طولانی مدتش انرژی متعادلی را برای ورزشکاران فراهم می آورد تا از پس تمرین های سنگین به خوبی برآیند.

نان سنگک از فواید بالایی برخوردار است و همچنین سرشار از ویتامین و مواد های معدنی غنی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نان سنگک می توانید به مقاله مربوط به این نان در سایت شرکت تبریز پخت مراجعه نمایید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید دستگاه های نانوایی بر روی این متن کلیک کنید. 

آیا نان سنگک چاق می کند؟ خیر، بسته به شما دارد که چه مقدار مصرف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا